Pages

Sunday 29 November 2009

Kupinang-pinang tak dapat kupujuk-pujuk ku bawa lari

Musim-musim cuti ni ramai betul orang bertunang dan berkahwin. Dekat-dekat rumah aku je ada tiga itu tak termasuk yang bertunang lagi. Abang kepada Mr Bake juga bertunang hari ini. Aku tak pergi sebab jauh aku malas nak duduk diam-diam dalam kereta lepastu dengki tengok orang tunang sebab teringin nak pakai cantik-cantik macam tu.



Secara jujurnya dari hati bersih suci murni aku jadi dengki dan juga rasa tergugat. Kami yang kenal dulu tapi abang dia yang nak kawin dulu. Aku yang masuk dulu dalam keluarga mereka beberapa tahun dahulu tapi abang ngah yang kawin dulu jadi aku sungguh dengki.



Kadang-kadang kita tak ada pilihan terutama sekali bila melibatkan banyak pihak. Keluarga misalnya. Bukan boleh main suka hati je buat keputusan. Kalau ada jodoh ada lah, kalau tak ada kita masih boleh jadi kawan baik. Apa salahnya.
 

Blog Template by YummyLolly.com