Pages

Tuesday 9 August 2011

Bersyukurkah kita adanya kawan kita?

Assalamualaikum, blog-hearts sekalian alam.


Pagi tadi aku ada terfikir satu benda. Kawan-kawan atau sahabat-sahabat kita, dalam semua konteks sekalipun, kawan baik ke, kawan biasa ke, kawan satu bilik ke, kawan jauh-jauh ke, kawan baru kenal ke, bekas kawan ke, adalah anugerah dari Tuhan. Kan? Sebabnya aku ada nak merungut banyak benda kat twitter tapi tiba-tiba aku terfikir benda ni. Kadang-kadang dalam hidup ni kita (aku) banyak merungut, kenapa dia tu macam tu, kenapa dia ni macam ni, kenapa, kenapa dan kenapa. Kadang-kadang aku pernah cakap, kalau dia tak ada dalam hidup aku pun tak apa (maaf dari hati =.=)



Tapi bila aku fikir balik, kawan-kawan kita tu adalah satu anugerah dari Tuhan, yang mungkin diutuskan untuk membantu kita dalam banyak hal, yang buat kita gembira masa kita sedih, yang teman kita masa kita sakit, yang tolong kita masa kita susah, yang tolong addkan course sem depan (tsk), yang bawak kita pergi kelas, yang bawak kita pergi makan atau pergi tempat yang kita teringin nak pergi, yang bagi kita kasih sayang masa ibubapa jauh dan sebagainya. Pedulikan siapa-siapa yang dah tak sudi nak berkawan dengan kita, mungkin kita tak cukup bagus dan sempurna untuk jadi sahabat yang baik.



Apa pun kata mereka, biarkanlah. Yang penting diri kita, kita janganlah memutuskan sulaturrahim sesama kita pulak, kalau tak suka sikit tu bertahan je lah tinggal setahun je lagi ni oiiiii. Kita ni bukan selamanya hidup, entah esok, entah lusa, kita dipanggil mengadap pencipta. OK? Now dare you?! Berfikirlah positive dalam semua hal, itu akan membuat kita jadi lebih kuat, dan sihat, dan awet muda. Jadi marilah kita sama-sama bersyukur adanya kawan-kawan kita. Jadi lepas ni dah tak boleh kata macam tu lagi tsk.



erk? gambar hiasan semata-mata.



Friends forever dengan saya, boleh?



2 comments:

Wany Ramli said...

Boleh. =)

Zulikha Syed said...

thanks muah muah! :P

 

Blog Template by YummyLolly.com