Pages

Wednesday 12 January 2011

Thing a cute girls should not say to others


Go tell your girlfriend boy if she says she got beef, I am fucking hell don't want her bitch!
Not at all. I'm allergic, beef intolerant to be specific.



I can say it out loud to her. I have no problem 'regarding' this matter.
But I wont, I refuse to. Sebab aku manusia.



Girl, what you did to me was nothing speakable (itu pun kalau minah tu ingat lagi)



Kita datang dari latar belakang yang berbeza, kau kena ingat tu. Kalau orang lain masa kecik main anak patung Barbie aku masa kecik main kereta kebal. Ye, kereta kebal yang betul sebab ayah aku askar dan dia in charge kereta kebal, main lori askar yang besar-besar semua. Yee LORI dan KERETA KEBAL!



Sebab ayah aku ayah yang penyayang, dia tak nak susahkan emak aku sangat jadi selalu dia bawa aku pergi kerja. Lalu aku masa kecik bergelumang dengan pakcik askar, bergebang pasal komunis dan cara menembak dan kereta kebal. Jadi, bila aku besar korang tak boleh "expect" aku jadi sopan santun, cakap berlapik-lapik, dan buat keputusan macam mind set orang biasa yang sopan santun, dan sweet.



Sebab environment kita berbeza. Kalaupun ayah kau juga askar (contoh) tapi selagi kita bukan dari kem sama, pangkat yang sama juga masih tak boleh nak disamakan. NAVY dan askar wataniah juga jauh bezanya. Kereta kebal dan kapal selam bukan benda sama, sedara pun jauh-jauh. Inikan pula kalau kau dibesarkan dengan ayah kau kerja pejabat, yang mana hari-hari pegang pen, nampak betapa jauh bezanya? Ayah aku pegang pistol, PISTOL.



Ayah aku dah lah brutal walaupun penyayang, dulu lah sekarang tak lagi. Contoh, aku darjah 1, aku balik lambat dari kelas sebab balik dengan kawan aku. Jadi dia marah kalau ayah kau agak-agak dia buat apa? Ayah aku, dia cekik kolar baju aku, angkat aku tinggi-tinggi dengan sebelah tangan dia, dengan leher aku tercekik kat kolar baju, kaki aku tak jejak lantai. Macam nak bunuh orang yang kau tengok dalam cerita omputih tu. Jadi kalau kau kadang-kadang terasa dengan aku sebab aku selalu kasar-kasar, kau ingat ini je lah. Environment kita berbeza, dah kita tak boleh expect orang semua sama dengan kita. Sebab itulah penting nya persefahaman.



Kesimpulannya, maka kerana itulah nak belajar untuk jadi sweet dengan menonton cerita Korea. Kerana kita manusia, maka kita kena berubah. Dengar cerita orang yang tengok cerita Korea semua sweet-sweet belaka sebab watak-watak semua sweet. Jadi kami mengambil keputusan mencuba berkesan ke tak strategi ini. Hehe.





p/s: tengok tahun depan aku makin sweet ke masih macam dulu.


2 comments:

Unknown said...

yup~
we come from different background
and surrounding yang bentuk kita~
cam aku...aku maen tau barbie tapi dah besar cam pe je~
hahahha

Zulikha Syed said...

yep betul tu.

tapi cik ruby, kamu dah cukup3 sweet tau tak! nanti ajar aku jadi sweet gak ahaha

 

Blog Template by YummyLolly.com